معرفی کتاب

خودآموز جامع کچه دوزی (نمدمالی )

خودآموز جامع کچه دوزی (نمدمالی )

خودآموز جامع کچه دوزی (نمدمالی ) |

یکی از هنرهایی که بسیار جذاب هست و با اون میشه لباس ها و کیف و شال و انواغ البسه زیبا خلق کرد کچه دوزی روی لباس هست . امیدوارم با هنر کچه دوزی آشنایی داشه باشید .

من یک توضیح کوتاه و البته جامع از کچه دوزی به افرادی که نا آشنا به هنر کچه دوزی هستند می دهم. به کچه دوزی ، کچه کاری هم گفته میشه چون برخلاف اسم کچه دوزی ما از هیچ نوع دوختنی برای کاردستی های کچه ای استفاده نمیکنیم .

کچه دوزی بسیار شبیه به هنر نمد مالی خودمونه . در هنر کچه دوزی از الیاف کچه برای ساخت انواع دست سازه های کچه ای استفاده میشه . ساخت کاردستی های کچه ای به دو صورت هست .

خودآموز جامع کچه دوزی (نمدمالی )

یکی استفاده از سوزن های مداوم و مستمر بر الیاف کچه برای درهم تنیدگی و شکل دادن به الیاف و یه روش دیگه فشرده سازی و فرم دادن با مخلوط آب و صابون و فشار آوردن به الیاف کچه .

در روش اول سوزن زدن به الیاف کچه برای ساخت عروسک های کچه ای کاربرد داره و نوع دوم معمولا برای ساخت کچه دوزی روی لباس و ساخت گل های کچه ای مورد استفاده قرار میگیره .

در این پست سعی تعداد بالایی از لباس های کچه دوزی شده ، کیف های کچه کاری شده و انواع شال و کلاه و غیره که با الیاف کچه تزئیین شده اند رو آوردیم .

امیدوارم از دیدن اون ها لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *