بلاگ

انتشارات بین المللی حافظ در نمایشگاه بین المللی کتاب

انتشارات بین المللی حافظ در نمایشگاه بین المللی کتاب

انتشارات بین المللی حافظ در نمایشگاه بین المللی کتاب |

با انتشارات بین المللی حافظ در نمایشگاه بین المللی کتاب همراه باشید 

 

3-min (9)

معرفی انتشارات بین المللی حافظ

انتشارات حافظ با بیش از ۴۰ سال سابقه نشر در حوزه هنر و صنایع دستی با عنوان دنیای هنر و همکاری با تعداد زیادی از هنرمندان این مرز و بوم چاپ بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب در زمینه فوق امیدوار است که توانسته باشد خدمتی هر چند اندک به شما عزیزان هنرمند انجام داده باشد.

انتشارات بین المللی حافظ در 31 دوره نمایشگاه بین المللی کتاب با عناوین :آشپزی ، بافتنی کودکان بزرگسالان ، تکه دوزی ، خلاقیت و هنر درمانی ، خیاطی ، شمع سازی – گلسازی ، عروسک سازی ، فروش ویژه ، قلاب بافی ، کودکان ، گریم کودکان ، گلدوزی – شماره دوزی ، معرفی کتاب ، هنرهای دستی … آماده استقبال از بازدید کنندگان عزیز می باشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  یک رویداد بزرگ فرهنگی و نمایشگاهی در سطح کشورمان است،  نمایشگاه کتاب به دلیل گستره فرهنگی زمینه آشنایی نسل جوان با نویسنده، ناشر و به طور کلی کتاب را فراهم می‌کند.

معاونت فرهنگی سعی کرده در چارچوب ضوابط و مقرراتی که دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان معاونت فرهنگی دنبال می‌کرده است مسائل را دنبال کند و آن هم واگذاری بخش عمده‌ای از فعالیت‌های نمایشگاه کتاب به صنف است و سعی می‌کنیم این سیاست را در آینده تقویت کنیم و واگذاری بخش‌های بیشتری را داشته باشیم.

کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‌های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می‌کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده ماندگار می‌شود.

امام صادق علیه‌السلام به مفضّل بن عمر فرمودند: «دانش خود را بنویس و آن را در میان برادرانت منتشر ساز».

سفارش امام حسن علیه‌السلام به نگارش آثار علمی

کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.

از این‌رو پیشوایان معصوم علیه‌السلام توجه ویژه‌ای به فرهنگ مکتوب داشتند و همواره پیروان خویش را به حفظ دانش و نوشتن آن سفارش می‌فرمودند.

در حدیث می‌خوانیم که امام حسن مجتبی علیه‌السلام فرزندان و برادرزادگان خویش را جمع کردند و در زمینه دانش‌اندوزی و نگارش آثار علمی چنین توصیه فرمودند:

«شما کوچک‌ترهای قوم هستید و به زودی بزرگانِ قوم خواهید شد پس دانش بیاموزید. هرکس از شما نتواند علم را حفظ کند و به خاطر بسپارد، آن را بنویسد و در خانه‌اش قرار دهد».

جایگاه دانش و کتاب از منظر پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم

توجّه اسلام به حفظ و گسترش میراث علمی، جایگاه والای دانش و کتاب را از دیدگاه این دین مبین نشان می‌دهد. از رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم روایت شده است که فرمود:

«هرگاه که مؤمنی از دنیا برود و یک ورق از خود بر جای گذارد که در آن دانشی مکتوب است، همان برگه در روز قیامت، میان او و آتش، پوشش و مانعی خواهد بود».

کتاب‌های ناسالم بی‌تردید، به همان اندازه که می‌توانیم از کتاب بهره بگیریم، ممکن است در معرض آفت‌ها و خطرهای نوشته‌های سست و بیمار و مسموم و انحرافی هم قرار گیریم.

راه دادن کتاب‌های ناسالم به مدرسه‌ها و خانه‌ها، در واقع مسمومیت فکری و اخلاقی نسل ما را به دست خودمان فراهم می‌آورد.

بنابراین، نظارت بر چاپ کتاب و بررسی محتوای آن، در جامعه سلامت خواه و دوراندیش ضروری است.

آنان که به سلامت اندیشه و باورها و گرایش‌های افراد جامعه دل‌بستگی دارند ، نمی‌پذیرند که در عرضه آثار منتشر شده ، حدّ و مرز و نظارت و محدودیتی نباشد.

آدرس انتشارات حافظ در نمایشگاه:

مصلی تهران ، شبستان راهرو 7 ، غرفه انتشارات بین المللی حافظ

فروشگاه مرکزی:

تهران-خیابان دماوند-بین ایستگاه وحیدیه و سبلان – مقابل کلینیک تخصصی قدس-پلاک ۸۷۸

تلفن: ۷۷۸۱۲۱۵۵ و ۷۷۴۳۱۲۵۸

فاکس:۷۷۴۳۱۲۵۸

گالری تصاویر نمایشگاه بین المللی کتاب

photo_2018-05-05_10-39-18-min photo_2018-05-05_10-39-20-min photo_2018-05-05_10-39-22-min photo_2018-05-05_10-39-26-min

انتشارات بین المللی حافظ در نمایشگاه بین المللی کتاب
http://www.hafezintpub.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *